Otthonról hazamegyünk

GYIMES - MOLDVA - MADARASI-HARGITA - Az Ezer Székely Leány Napjával Csíksomlyón

2018.07.05-10.
Ár: 74.900 Ft
Kétség nem fér hozzá: a Gyimes-völgy a világ legszebb, legbarátságosabb helye. E túrán az igazi Gyimessel, a hagyományaikat hétköznapi életük során megélő, vendégszerető csángókkal és történelmi vidékükkel ismerkedünk. Közben élvezzük a házias ízeket, bennük a hegyek zamatával és a vadítóan friss levegőt. Közben örök életre szóló, páratlan kulturális élményt nyújtó…

GYIMES - MOLDVA - MADARASI-HARGITA - Az Ezer Székely Leány Napjával Csíksomlyón

A MONARCHIA ELFELEDETT KATONÁINAK NYOMÁBAN, A BALKÁNON - Tengerparti pihenéssel Albániában és Montenegróban MEGTELT!!!

Időpont(ok):
2018.06.30-07.11. (12 nap, 11 éj)
Ár: 149.000 Ft
1. nap:  Avala-hegy Belgrád mellett: első világháborús emlékmű. Niš: Dél-Szerbia legnagyobb városa. Vacsora a helyi magyar tanárnővel. Esti séta az oszmán citadellánál (az egykori tiszti hadifogolytábor). 2. nap: Niš: látogatás a Ćele-kula koponya-toronyba és az első világháborús osztrák–magyar temetőbe. Kuršumlija: 12. századi Szent Miklós pravoszláv templom. Természeti…

Időpont(ok):
2018.06.28-07.02. (5 nap, 4 éj)
Ár: 69.000 Ft

balea els1. nap: Szászváros: Látogatás a Szent Erzsébet Gyermekotthonban. Nagyszeben: városnéző séta az erdélyi szászság kulturális fővárosában.
2. nap: A Szebeni-havasok csodás vonulatain túrázunk. Szebenjuharosról (Păltiniș, 1450 m) indul túránk, majd felkapaszkodunk a Bătrâna-nyeregig. Innen tovább emelkedünk a 2000 m feletti csúcsokhoz. A látvány lenyűgöző, ahogy végigtekintesz a szebeni tengerszemekre. Ilyenkor nyílik a havasszépe, amely virágszőnyegként borul havasok talajára.
3. nap: Erdély talán legszebb útján, a Fogarasi-havasokat átszelő Transzfogarasi úton megyünk fel a gerinc közelébe. Innen libegővel érjük el Fogarasok legnagyobb tengerszemét, a Bâlea-tavat. Meredek, sziklás ösvényen kapaszkodunk fel a Zerge-nyeregre (2315 m), majd irány a 2507 m magas Buteanu-csúcs. A kilátás káprázatos.
4. nap: Elsőként a meseszép sinaiai Peles-kastélyt tekintjük meg. Ezután gyalogtúrára indulunk a Bucsecs különleges sziklaalakzatainak felfedezésére: Szfinx és a Babele-sziklák. Elérjük a 2507 m magas Omul-csúcsot is. A nap második felében túrázunk a Nagykőhavasra és a Hétlétra-vízeséshez.
5. nap: Szászfehéregyháza: a falu, ahol Károly hercegnek is van háza. Erődtemploma egyike a világ legszebb keresztény templomainak. Megtekintünk egy szász tisztaszobát. Segesvár: városközpontja az UNESCO világörökség része: óváros a citadellával és a híres óratoronnyal.

Időpont(ok):
2018.07.05-10. (6 nap, 5 éj)
Ár: 72.900 Ft

630625581. nap: Utazás Farkaslakára, vacsora, majd Tamási Áron síremlékének megtekintése. Érkezés a gyimesi Bükkhavaspatakára2. nap: Délelőtti szekerezés után a Hagymás-hegység rengetegébe vetjük magunkat: az Egyeskő, majd a Tolvaj-kő szépségében gyönyörködve elérjük az Ilia-tetőt: kb. 15 km, hegyháton, és hegygerincen, enyhén emelkedős, könnyű terepen. 1000 m-ről 1500 méterre megyünk fel, Gyimesből az Egyeskőig. Ebéd egy esztenán: friss juhsajt, orda, húsfélék, frissen sült kemencés házikenyér. A Hagymás-hegységben található menedékház aznapi szállásunk. 3. nap: délelőtt a Hagymás-hegységben túrázunk: a Terkő-nyeregből az Ördög-hágóig megyünk, majd az Ördögmalom sziklatömbje mellett haladunk el, és egészen az Öcsém-tetőig kapaszkodunk. Szalonnasütés és pihenő után meghódíthatjuk Egyeskő csúcsát is, ahonnan belátni a Maros és az Olt forrásvidékét: A délelőtt szép, kb. 8 km-es túra nem túl megerőltető terepen tart. Ereszkedünk 1500-ról 1300 méterig (Terkő-nyereg), innen megyünk fel 1707 méterig (Öcsám-tető), majd visszatérünka  menedékházhoz (1500 méter). Délután pihenés, vagy ismét könnyű, 8 km-es túra a Nagy-hagymás-csúcsra (1792 m). 4. nap: végig leflé megyünk,   a Kis-Békás szűk völgyébe ereszkedünk. A Fekete-hagymás lábánál található Melegvíz-forrás felkeresése után a festői Háromkúton pisztrángozunk. Háromórás túra a Békás-szorosig. Felkapaszkodunk a Mária-kő szikláira. Lemerészkedünk a Békás-szoros szűk szorosába, majd a Gyilkos-tóhoz leérve elfoglaljuk szállásainkat. 1500 méterről 900 méterre ereszkedünk le. 5. nap: Bő órás erős kaptató meredek, szűk ösvényen 1000 és 1345 méter között. Erős Zsolt, „A székely hópárduc” kedvenc sziklamászó terepén túrázunk. a Kis-Cohárd mészkőszirtjének megmászása kijelölt turistaúton, vagy a merészebbek via ferrata lehetőségét is választhatják. Szabadidő és egy kis csónakázás után visszatérünk a Kis-Békás-patak szűk szorosába. Pallókon és függőhidakon átkelve járjuk be a szurdok ösvényeit. 6. nap: Érdekes megállókkal tarkított hazaút.

Időpont(ok):
2018.07.20-22. (3 nap, 2 éj)
Ár: 54.000 Ft

wp 20170619 005 hon1. nap. Óbecse: a Türr István-zsiliptől indulva lapátolunk le a Törökbecsénél fekvő szigethez. Fürdés után megtekintjük Törökbecse várának romjait. Megtekinthetjük Törökbecse látnivalóit. Tábort verünk a Marina kempingben, vagy megszállhatunk magyar családoknál is, falusi turizmus keretein belül. Bográcsos vacsora.
2. nap. Evezés a Sóskopó Különleges Természeti Rezervátumhoz. Zsilipelés a DTD kanálison. Ez a terület tulajdonképpen a Tisza egyik ősi mederága, amely még a Tisza szabályozásának kezdetén elvesztette kapcsolatát a fő folyóággal. A Sóskopó 2004-ben elnyerte a nemzetközi jelentőségű vizes élőhely státust. A nap egy részét gyalog- és traktorostúrával töltjük. Megnézzük a kilátók egy részét, majd felkeressük az Aracsi pusztatemplomot. Szállás- vagy táborhelyünkre visszatérve jóféle bácskai gyümölcspálinkákat kóstolunk. Bográcsos vacsora.
3.nap. Vízállástól függően a gát előtt vagy a Holt-Tisza végénél kezdjük a túrát. A zsilipelés nem mindennapi élménye után kitárul előttünk a "Mordor kapuja”, félelmetes nyikorgó, ropogó, leírhatatlan hangokat hallatván. Nagykéménytől a Holt-Tisza torkolatában evezünk, a kenut átemelve álló vízen folytatjuk utunkat. A Rohonczy-kastélynál Krokán bort kóstolunk. Bográcsos ebéd után a Gyöngyszigetnek nevezett holtág kies vidékében gyönyörködünk. Ha jól esik, fürödhetünk, akár fejest is ugorhatunk a Tisza vizében. Tovább evezve a híd mellett lévő strandon fejezzük be túránkat.

Időpont(ok):
2018.08.16-20. (5 nap, 4 éj, csak 2 munkanap)
Ár: 64.500 Ft

vargyasi szoros1. nap: Székelyföldre utazunk. Gyalogszerrel megyünk a dévai várba (lehetne libegőzni is, no de mégiscsak egy túracsapat volnánk)!
2. nap: Árkos: Tájmúzeum és a több mint 300 db-os szenes vasaló gyűjtemény. Málnásfürdő (borvízkóstolás) érintésével érkezünk Kisbaconba. Benedek Elek dédunokája, Réka néni fogad minket. Megtekintjük Benedek Elek szülőházát (Benedek-kúria), Erdővidék leggazdagabb tájházát és egy öreg vízimalmot. Piknik a vashámornál. Megnézzük „Mackó bácsi feredőjét”, egy székely népi fürdőt. Este tábortűz.
3. nap. Vargyas: Makovecz Imre tervezte templom. Sütő István Magyar Örökség-díjas vargyasi bútorfestő műhelyébe látogatunk. Szekerezés a Vargyasi-szoros mélyére: az Almási- és az Orbán Balázs-barlang csak szekér- és gyalogúton közelíthetők meg. A csoda különleges barlangok legnagyobbika a több mint 7 km hosszú Orbán Balázs-barlang. Szalonnát sütünk, majd szekerekkel visszamegyünk Vargyasra.
4. nap: Erdély természeti csodája a Szent Anna-tó. Része a Mohos Természetvédelmi Területnek, amely a Csomád két kráterét foglalja magába. A Mohos-tőzeglápon pallókon lépkedve figyelhetjük meg a csillogó tószemeket körülölelő buja élővilágot. Gyalogtúrára a Torjai Büdösbarlang és a Buffogók meglátogatására. Bálványos mesebeli tündérvárát is megjárjuk, majd medvelesre indulunk. Este részt veszünk az Őrtüzek gyújtásában.
5. nap: Könnyű levezető túra a Solymos-vár romjaihoz. Temesvári városnézéssel zárjuk a programot.