Otthonról hazamegyünk

kedd, február 20, 2018

KIS-LENGYELORSZÁG KINCSEI ÉS A „MAGYAR” KRAKKÓ Március 15.-e Bem apó szülővárosában, Petőfi szobránál.

Időpont(ok):
2018.03.14-18. (5 nap, 4 éjszaka)
Ár: 65.000 Ft
1. nap:  Zólyom ódon vára: Balassi Bálint szülőhelye. Nedec festői vára a Dunajec partján. Magyar szobor, magyar utca Szczawniczában. 2. nap: Ószandec: „az ima városa”. Székelykapu. A Szent Kinga szentély a klarissza kolostorban. A Gorlicei-áttörés hősi halottainak magyar központi temetője. Biecz: Hedvig királylány kedvenc városa. Tarnow:…

A DÉLI-KÁRPÁTOK CSODÁI - Fogarasi-havasok, Szebeni-havasok, Bucsecs, Nagykőhavas

Időpont(ok):
2018.06.28-07.02. (5 nap, 4 éj)
Úti cél: Erdély
Út jellege: Természet, Túrázás, Felfedezés, Túra/kultúra út
Ár: 69.000 Ft
Egyágyas felár: 3.000 Ft/éj
Útvonal: Bp., M5, Kecskemét, Szeged
Felszállási helyek: Budapest, Székesfehérvár, Szeged, Kecskemét, útvonalba eső települések, pihenőhelyek.

balea els1. nap: Szászváros: Látogatás a Szent Erzsébet Gyermekotthonban. Nagyszeben: városnéző séta az erdélyi szászság kulturális fővárosában.
2. nap: A Szebeni-havasok csodás vonulatain túrázunk. Szebenjuharosról (Păltiniș, 1450 m) indul túránk, majd felkapaszkodunk a Bătrâna-nyeregig. Innen tovább emelkedünk a 2000 m feletti csúcsokhoz. A látvány lenyűgöző, ahogy végigtekintesz a szebeni tengerszemekre. Ilyenkor nyílik a havasszépe, amely virágszőnyegként borul havasok talajára.
3. nap: Erdély talán legszebb útján, a Fogarasi-havasokat átszelő Transzfogarasi úton megyünk fel a gerinc közelébe. Innen libegővel érjük el Fogarasok legnagyobb tengerszemét, a Bâlea-tavat. Meredek, sziklás ösvényen kapaszkodunk fel a Zerge-nyeregre (2315 m), majd irány a 2507 m magas Buteanu-csúcs. A kilátás káprázatos.
4. nap: Elsőként a meseszép sinaiai Peles-kastélyt tekintjük meg. Ezután gyalogtúrára indulunk a Bucsecs különleges sziklaalakzatainak felfedezésére: Szfinx és a Babele-sziklák. Elérjük a 2507 m magas Omul-csúcsot is. A nap második felében túrázunk a Nagykőhavasra és a Hétlétra-vízeséshez.
5. nap: Szászfehéregyháza: a falu, ahol Károly hercegnek is van háza. Erődtemploma egyike a világ legszebb keresztény templomainak. Megtekintünk egy szász tisztaszobát. Segesvár: városközpontja az UNESCO világörökség része: óváros a citadellával és a híres óratoronnyal.

Utazás, szállást félpanzióval, túra- és honismereti vezetést

1. nap: 5.15-kor indulunk Fehérvárról, 6:30-kor Budapestről. Szászváros: a Szászföld legnyugatibb települése. Látogatás a Szent Erzsébet Gyermekotthonban, ahol csaknem 100 gyermeket gondoznak hatalmas szeretetben. Nagyszeben: városnéző séta az erdélyi szászság kulturális fővárosában. Városfallal körülvett központja Közép-Európa legnagyobb, épen maradt középkori főterével büszkélkedik.
2. nap: A Szebeni-havasok csodás vonulatain túrázunk. Szebenjuharosról (Păltiniș, 1450 m) indul túránk, Gauzsoara Réten (Poiana Gaujoaran) át a Bătrâna-nyeregig. Innen kissé meredeken emelkedünk a 2000 m magas Rozdeşti és Niculeşti csúcsokhoz. Lenyűgöző látványban lesz részed, ahogy végigtekintesz a szebeni tengerszemekre. Csindrel természeti rezervátumáról az összes szomszédos hegylánc csúcsát láthatjuk. Ilyenkor nyílik a havasszépe, amely virágszőnyegként borul havasok talajára. Menetidő: kb. 10 óra, szintkülönbség kb. 800 m. Közepes nehézségű túra.
3. nap: Erdély talán legszebb útján, a Fogarasi-havasokat átszelő Transzfogarasi úton megyünk fel a gerinc közelébe. Innen libegővel érjük el Fogarasok legnagyobb tengerszemét, a Bâlea-tavat. Innen meredek, sziklás ösvényen kapaszkodunk fel a Zerge-nyeregre (2315 m). Keletre a Zerge-tó katlanja húzódik, és számtalan fehéres sziklák, üde, zöld fűvel borított hegyoldalak tárulnak szemünk elé. Káprázatos a kilátás. Innen a kék kereszt-jelzésen haladunk tovább északkeleti irányba, hogy aztán felérjünk a 2507 m magas Buteanu-csúcsra. Szintkülönbség: kb. 500 m.
4. nap: Elsőként megtekintjük a meseszép, kívül-belül lenyűgöző sinaiai Peles-kastélyt, melyet a Hohenzollern-házból „szerződtetett” román király, I. Károly építtetett 1873-ban. Felvonóval jutunk fel a Babele Menedékházhoz. Innen kezdjük gyalogtúránkat, amely során útba ejtjük a Bucsecs különleges sziklaalakzatait, a Szfinxet és a Babele-sziklákat. Innen füves hegygerincen haladunk fokozatos emelkedők árán a 2507 m magas Omul-csúcsra (kb. 1,5-2 óra), amely a Kárpátok egyik legmagasabb pontja. Ha végigtekintünk a tájon, balra a Ialomita forrásvölgye, jobbra a Prahova völgye terül el. Miután beteltünk a csodaszép látvánnyal és megebédeltünk, visszaindulunk a menedékház felé, ahonnan felvonóval jutunk vissza Bustenibe. Innen átbuszozunk a mai napi programunk másik kiindulópontjához. A malomdombi menedékháztól újabb gyalogtúrára indulunk, ezúttal a Nagykőhavasra és a Hétlétra-vízeséshez. A Sipoly-patak mentén, mintegy másfél órás séta után érkezünk a Hétlétra-vízeséshez, mely egy keskeny és meredek mészkő­szurdokban alázúduló vízesés sorozat. A szűk és meredek szurdokban való odajutást hét meredek vaslétra teszi lehetségessé. A szomszédos völgyben ereszkedünk vissza a Sipoly-patak völgyébe. Menetidő: kb. 2-3 óra. szintkülönbség: kb. 550 m. Könnyebb túra.
5. nap: Szászfehéregyháza: a falu, ahol Károly hercegnek is van háza. Erődtemplomát – amelynek alapja egy székely kápolna – a brit Telegraph a világ legszebb keresztény templomai közt tartja számon. Segesvár: középkori városközpontja az UNESCO világörökség része. Megtekintjük az óvárost a citadellával és a híres óratoronnyal. Hazaérkezés 21:00 körül Budapestre, 22:00 körül Székesfehérvárra.

3 éj Kisdisznódon, panzióban, ill. 1 éj Pürkerecen, hétfalusi csángó családoknál, vendégfogadás céljára kialakított szobákban