Otthonról hazamegyünk

vasárnap, április 23, 2017

VISSZA A TERMÉSZETHEZ! Vendégségben a Róka-tanyán: időutazás a Vajdaságban

Időpont(ok):
2017.05.19-21. (3 nap, 2 éj)
Ár: 39.000 Ft/fő
Időpont(ok): 2017.05.19-21. (3 nap, 2 éj) Ár: 39.000 Ft/fő 1. nap: Ásotthalom, Rózsa Sándor „főhadiszállása”, múzeum. Megismerkedünk az ásotthalmi boszorkával, a Délvidék Emlékparkban a délvidéki mészárlásra emlékezünk. A Palicsi-tó partján szecessziós villák. Madárszigetek - madármegfigyelés. Biológus vezetővel Szerbia legmodernebb állatkertjében Palicson. Róka-tanya, szállás, tájjelegű házias étkek.2. nap: Róka-tanya, tájház, Ludasi-tó természeti értékei lovas kocsin utazva.…

VISSZA A TERMÉSZETHEZ! Vendégségben a Róka-tanyán: időutazás a Vajdaságban

SZÁSZFÖLD ÉS HÁROMSZÉK - a Csíksomlyói Búcsúval

Időpont(ok):
2017.06.01-06. (6 nap, 5 éj)
Ár: 69.000 Ft
1.nap: Nagyenyed: Bethlen Kollégium és értékes könyvtára. Küküllőváron a tatárfejes, 13. századi templomba látogatunk.2.nap: A Világörökség gyöngyszeme, Szászfehéregyháza erődtemploma. Az egységes szász településképet őrző falu Károly herceg egyik kedvenc tartózkodási helye. Kőhalom: a városka feletti Várhegyen magasodó vár. Látogatás a szászföldi szórvány kőhalomi diákotthonában. Árkos: tájház…

SZÁSZFÖLD ÉS HÁROMSZÉK  - a Csíksomlyói Búcsúval

FELVIDÉKI HOSSZÚ HÉTVÉGE (Kassa, Gömör, Szepesség)

Időpont(ok):
2017.04.29-05.01. (3 nap, 2 éj)
Ár: 34.900 Ft/fő
Időpont(ok): 2017.04.29-05.01. (3 nap, 2 éj) Ár: 34.900 Ft/fő Kultúra/Természet 1. nap: Szádelői-szurdokvölgy (világörökség), könnyű kirándulás. Krasznahorkaváralja: a "gömöri Ravenna" Andrássy Franciska mauzóleuma. Rozsnyó, a Rózsák városa, kilátás a tűztoronyból. Andrássy-várkastély Betléren.2. nap: Szepesség. Késmárk: Thököly Imre mauzóleuma. A Szentháromság-fatemplom (Unesco világörökség). Lőcse óvárosa. 500 éves városháza, Szepességi múzeum, középkori szégyenketrec, 14. századi Szent Jakab…

FELVIDÉKI HOSSZÚ HÉTVÉGE (Kassa, Gömör, Szepesség)

"VADVIZEK ZÚGÁSÁBAN" - TÚRÁK A RADNAI-HAVASOKBAN

Időpont(ok):
2017.07.18-23. (6 nap, 5 éj)
Úti cél: Erdély
Út jellege: Természet, Túrázás, Felfedezés, Városnézés
Ár: 69.000 Ft/fő
Gyermek kedvezmény (12 év alatt): 6.000 Ft
Családi kedvezmény (min. 3 családtag): -5 %
Anya gyerek kedvezmény: 10%
Útvonal: Bp., M3, Szatmárnémeti
Felszállási helyek: Budapest, Székesfehérvár

20 Radnai 2 1. nap: Szatmárnémeti: Püspöki palota - könyvtára, díszterme, kápolnája felbecsülhetetlen értékű. Itt találjuk az erdődi kastélyból áthozott oltárt, amely előtt örök hűséget fogadott egymásnak Petőfi Sándor és Szendrey Júlia. Nagybánya: Szent István torony elképesztő panorámával. Ellátogatunk az Ásványtani Múzeumba is.
2. nap: Felvonóval küzdünk le 500 m-es szintkülönbséget. Az Asztal-rét tisztása után az Aranyos-Beszterce forrástava felé kanyarodunk. A Gargaló-nyeregnél a Radnai-havasok főgerincére érünk. Folyamatos emelkedés után elérjük a Gargaló 2159 m-es csúcsát. Visszafele Erdély legmagasabb zuhatagához, a 80 m magasról alázúduló Lóhavas-vízeséshez kirándulunk.
3. nap: Borsai kiindulópontunkból folytonos emelkedők árán érjük el az 1700 m felett fekvő Mosolygó-tavat. Itt találjuk a második világháborúban a lavina áldozatává vált honvédek emlékművét. Komoly kapaszkodó után, meseszép úton felérünk a Radnai-havasok tetejére, a Nagy-Pietrosz (Horthy-csúcs) 2303 m-es csúcsára.
Vagy: pihenőnap - Erdély legromantikusabb erdei vasútján, mokanyicával utazunk a Vas-ér patak völgyében. Az erdő mélyén egy óránk lesz kis túrát tenni.
4. nap: Besztercei városnézés: gótikus szász evangélikus templom 16-17. századi keleti szőnyegekkel. Tornyába lift visz fel. Füge-fürdő: a környék legkedveltebb fürdőhelyén kapcsolódunk ki. Óradna: szórványban élő magyar közösség a havasok lábánál.
5. nap: Egész napos túra a Nagy-Ünőkő meghódítására. Festői rétek és erdőségek mentén érünk fel a Radnai-havasok főgerincére, ahonnan másfél órás út után érjük el a Nagy-Ünőkő 2279 méter magas csúcsát.
6. nap: Várkudu: a református templom udvarán Árpádsávos zászló előtt turulmadár őrködik. Lapohos Attila tiszteletes úr várja a csoportot ebédre. Megállunk a Teleki család kővárhosszúfalui kastélyánál. A településen született Teleki Blanka, a magyar nőnevelés megteremtője.

Reményik Sándor kolozsvári költő számos verse Radnaborbereken, az „utolsó házban”, az emberi civilizáció és a természet határán született. Ebből az időszakból való az 1921-ben megjelent Vadvizek zúgása című kötete. A kis faház egyébként ma is áll, jelenlegi tulajdonosai Reményik emlékmúzeumot hoztak létre benne. Mi is ellátoagtunk oda!

utazást, szállást, félpanziót, honismereti és túravezetést

Honismereti vezetőnk Hanyi Zsolt, irodánk alkalmazottja, aki tavaly is csúcsra vitte a csoportot.

1. nap: Indulás: 5.30 Szfvár., 6:45 Bp. Útirány: M3, Szatmárnémeti. A határt átlépve Szatmárnémetibe látogatunk. Könyvtára, díszterme, kápolnája felbecsülhetetlen értékű. Itt találjuk az erdődi kastélyból áthozott oltárt, amely előtt örök hűséget fogadott egymásnak Petőfi Sándor és Szendrey Júlia. Nagybányán felmegyünk a Szent István toronyba, ahonnan elképesztő kilátás nyílik erre a gyönyörű városra és a mögötte magasló Rozsályra. Ellátogatunk az Ásványtani Múzeumba, amelynek páratlan, 16.000 darabból álló kőzettani gyűjteménye több, igen ritka ásványt is tartalmaz.
2. nap: 884 m-ről felvonóval küzdünk le mintegy 500 m-es szintkülönbséget. Az Asztal-rétre feljutva az Aranyos-Beszterce forrástava felé kanyarodunk. A Gargaló-nyeregre érve kiszélesedik látóterünk, végigtekintünk a hegygerincen. 1900 m-en vagyunk, csodálatos a kilátás. A Radnai-havasok főgerincén keresztül érjük el a 2159 m-es Gargaló-csúcsot. Innen Erdély legmagasabb zuhatagához, a 80 m magasról alázúduló Lóhavas-vízeséshez indulunk. Meredek sziklák mellett jutunk el ehhez a természeti csodához, miközben van időnk megcsodálni a Gonosz-követ és a Máramarosi-havasok hófedte magaslatait.
3. nap: A borsai kiindulópontból folytonos emelkedők árán érjük el az 1700 m felett fekvő Mosolygó-tavat, melynek partján emlékmű áll a második világháborúban lavina áldozatává vált honvédek tiszteletére. Innen komoly kapaszkodó után érjük el a Pietrosz-nyerget. Meseszép úton csakhamar felérünk a Radnai-havasok tetejére, a Nagy-Pietrosz (Horthy-csúcs) 2303 m-es csúcsára.
Vagy: Pihenőnapot tartunk a tegnapi túra után. Felkeressük a híres-neves visó-völgyi kisvasutat, a Mocanitát, mellyel nosztalgikus kirándulást teszünk a fakitermelők évszázados világába, a Vas-ér patak völgyébe. Az erdő mélyén egy óránk lesz kis túrát tenni. Azt mondják, ez Európa legromantikusabb erdei vasútja.
4. nap: Gyönyörű úton, a Szacsali-hágón átkelve utazunk Besztercére. Főterén áll az 1563-ban épített impozáns gótikus szász evangélikus templom, amelyben 16-17. századi keleti szőnyegeket találunk a falakon. A templomtoronyba lift visz fel minket, a teraszról pazar kilátás nyílik a városra és a gyönyörű besztercei tájra. Szabadidő a városban. A környék legkedveltebb fürdőhelyén, Füge-fürdőn pihenjük ki a túra fáradalmait. Óradnán kicsiny, de összetartó magyar közösség él, akik szeretettel várnak minket. Vasárnapi iskola keretében foglalkoznak a gyerekekkel.
5. nap: Egész napos túrára indulunk a Nagy-Ünőkő meghódítására. A festői Lála-völgyön felfelé haladva érünk a Radnai-havasok főgerincére, és hódítjuk meg a 2279 méter magas Ünőkő csúcsát. Felérve káprázatos körpanoráma tárul elénk, alattunk pedig meseszép látványt nyújtanak, a rhododendron késői virágzásnak köszönhetőn teljes színpompába öltözött hegyoldalak.
6. nap: A Nagy-Szamos partján fekvő Várkuduban ritka látvány fogad: a református templom udvarán Árpádsávos zászló előtt, turulmadár őrködik a helyi magyarság felett. Lapohos Attila tiszteletes úr várja ebédre csoportunkat jellegzetes helyi ízekkel, finom falatokkal. Megállunk a Teleki család kővárhosszúfalui kastélyánál, amelynek utolsó tulajdonosa Wesselényi Ilona volt. Itt született Teleki Blanka, a magyar nőnevelés megteremtője.